dimecres, 24 de setembre del 2008

Capítol 3. L'aventura de l'autestop. Tauranga-Gisborne

Dia 9. 24 de Setembre del 2008

Comença l'aventura. Avui sí que podríem dir que la cosa està a l'aire.
És tracta d'anar de Tauranga a Gisborn, uns 300 km segons el senyor Google. Tothom diu que és molt fàcil fer autostop a Nova Zelanda així que poca cosa a perdre i molt a guanyar.


Son les 10 del matí i ja estic a la carretera. Amb tots els bàrtuls, i al cap d'un 20 minutets esperant ja tinc lo primer que me pare, fem 10 km i me diu que ja canvia de direcció. Bé ja hem començat! algo és algo.
Una altra mitja hora més esperant i un altra persona s'atura, aquest cop per 15km. La cosa va millorant, però a aquest pas estaré tot lo matí.
S'atura un altra, un altre cop una distància similar, una altra, i el mateix i així fins a 5 persones...
Fins que un bon maori me porta una distància de 50km, parlem sobre la situacó política de la població maori, però no sols això sinó que m'invita a casa seua i allí me dona de beure taronges i m'ajuda a fer un gran cartell que el puguin llegir tots els camions.

Un cop les despedides i que jo li hagi donat un llibret sobre la situació política i cultural de Catalunya, altre cop a la carretera. Allí amb el cartell ja ben gros me toca esperar-me uns deu minuts. I s'atura un altra maorí. Aquest cop però, no sols m'invita a passar a casa seua, sinó que me dóna de dinar, me dóna una altra bossa amb menjar i aigua pel camí i finalment me deixa altre cop a la carretera però uns 15km més lluny de la seua destianció.


Allí on me deixa tot i que hauria de ser un carretera més transitada sols passa un cotxe cada dos minuts...estic fins a una hora i mitja esperant però finalment m'agafa un jeep, sols per dos persones, i estaven les dos places ocupades així que me toque ocupar l'assiento trasero, sí allí on
van tots los autoestopistes americanes, allí.

En auest jeep me toca fer un 100km. No està gent malament, ja estic sols a uns 80 km de Gisborne i encara són les 4 de la tarde tinc dos hores abans que se faci fosc, el problema és que aquesta carretera tot i ser una nacional no passa ni déu!! Potser estan aquí els collons d'andares!
Al cap de 1horeta i veure que se comença a fer fosc, i ja una miqueta deseperat opto per la tàctica de la rosa: vaig al tros del veí, l'hi agafo un rosa, i els ofereixo als cotxes que aproximadement cada 10 minuts en passa un... Així estic fins a 4 cotxes i finalment un bon Camionero s'atura. Ja està ja arribat el camión i va directe cap a Gisborne.


En resum: 300km, 9 hores de viatge, 1€ invertit (el bus per sortir de Tauranga), 8 persones conegudes.
Recorregut:

Mostra un mapa més gran

2 comentaris:

Sanmi ha dit...

Ep nano!!! bon viatge que portes, estem l'Edu, la Maria i jo veient les teves aventures.... ja aniràs actualitzant... i continua buscant els collons dandares, que em sembla que encar aet queda per trobar-los!!!

salut!!!

Sanmi ha dit...

JA espero la teua actualització... tot bé???
una abraçada des de l'altra ca landares....